بهترین مقالات بورس

spinoff چیست؟

spinoff چیست؟

spinoff نوعی واگذاری است که در آن یک شرکت مادر سهام یک شرکت تابعه را به سهامداران شرکت اصلی توزیع می کند. سهام شرکت تازه تاسیس شده پس از آن دقیقاً مانند سهام مادر در بازار معامله می شود. یک شرکت واحد خود را از بین می برد تا خود را از بخشی از عملکرد کم کار خود خلاص کند. متناوباً ، اگر عملکرد اصلی قسمت اصلی کسب و کار کم باشد ، شرکت ممکن است زمینه جدیدی از تجارت خود را ایجاد کند تا به شرکت تابعه جدید فرصت شکوفایی و رسیدن به ارزش کامل خود را بدهد. علاوه بر این ، شرکت مادر اکنون می تواند بر توانایی های اصلی خود تمرکز کند.

 

معمولاً spinoff با توزیع سهام شرکت spinoff به عنوان سود سهام به سهامداران شرکت مادر انجام می شود. هر سهامدار بر اساس سهامی که در شرکت مادر دارد ، نسبتاً معاملات خود را از شرکت spinoff دریافت می کند. یک روش جایگزین این است که شرکت مادر به سهامداران خود حق تبادل برخی از سهام خود را با سهام شرکت spinoff بدهد. این پیشنهاد با تخفیف ارائه می شود. به عنوان مثال ، سهامداران می توانند 100 دلار سهام شرکت مادر را با 200 دلار سهام شرکت spinoff مبادله کنند. سهام شرکتهای spinoff سطح بالایی از نوسانات تجاری را دارند. آنها اغلب در بازارهای ضعیف عملکرد کمتری دارند و در بازارهای قدرتمند عملکرد بهتری دارند. علاوه بر این ، تعداد زیادی از سهامداران اصلی ممکن است سهام شرکت spinoff خود را بفروشند زیرا آنها با استراتژی سرمایه گذاری خود مطابقت ندارند.

  • ۹۹/۱۰/۰۱
  • اصغر جهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی